سانترال چیست؟ _ به بیان بسیار ساده، به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود. سانترال یا مرکز تلفن گفته می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن و سانترال ها بیشتر شده است.
فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید.
دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.
ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است.
همانطور که گفته شد، در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم. تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم.
استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند.
۱.نیازهای شرکت: با توجه به تعداد خطوط ورودی و نیازهای شرکت می توانید یکی از مدل های سانترال را انتخاب کنید. سانترال های کم ظرفیت(که معمولا خطوط تلفن کمی به آن متصل می شود) به صرفه تر و قیمت مناسب تر هستند اما سانترال های پرظرفیت برای شرکت های بزرگ و با ظرفیت بالاتر مناسب تر هستند.
۲.امکان اضافه کردن ملاحظات و گزینه ها در سیستم تلفن سانترال: با توجه به قیمت بالای سانترال ها باید به این نکته توجه کنید که اگر در آینده شرکتتان رشد و پیشرفت بیشتری خواهد کرد؛ پس بهتر است از ابتدا دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. همچنین بهتر است بعد از جلسه ای با مدیران و تعیین نیازهای شرکت، دستگاه سانترال خود را خریداری کنید.
۳.قابلیت تطبیق پذیری – انعطاف پذیری:تمامی دستگاه های سانترال امکان نصب قابلیت های ویژه را ندارند. قبل از خرید حتما از تطبیق پذیری دستگاه سانترال موردنظر مطمئن شوید تا پس از خرید بتوانید به مرور آن را ارتقا دهید.
مرکز تلفن ها بسته به کاربرد مشتریان در بازار موجود هستند و افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره از آنها استفاده می کنند.
مراکز تلفن یا به اصطلاح سانترال ها از گذشته تا به امروز پیشرفت و تحولات زیادی داشته اند، به طوری که امروزه سانترال های تحت شبکه و هوشمند پاناسونیک از مطمئن ترین سانترال های دنیا محسوب می شوند و امکانات بی نظیری را از نظر کیفیت و مدیریت تماس ها در اختیار افراد قرار می دهند.
سانترال های پاناسونیک از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در صورتی که به درستی نصب و نگهداری شود، بسیار پایدار و قابل اعتماد خواهند بود، از این رو در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از سانترال های پاناسونیک استفاده می شود تا بدون هیچ نگرانی، ارتباط داخلی و خارجی بین کارمندان برقرار شود.
شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع مرکز تلفن تجاری و غیر تجاری فعالیت می کنند. که در میان آن ها پاناسونیک به دلیل تولید دستگاه های پایدار و با امنیت بالا توانسته است. محبوبیت بیشتری در بین شرکت ها و سازمان ها به دست آورد. به همین دلیل بیشتر تمرکز ما بر روی سانترال پاناسونیک است.
به طور کلی انواع سانترال به دو دسته تقسیم می شود : سانترال کم ظرفیت و سانترال پرظرفیت. نوع جدیدی از تلفن های سانترال را می توان تلفن های تحت شبکه یا IP دانست که علاوه بر روی تلفن سانترال بر روی سایر مراکز نیز کار می کنند.
سانترال های کم ظرفیت بیشتر برای محیط ها و شرکت های کوچک که دارای خطوط تلفن کمتری می باشند مناسب هستند. سانترال های کم ظرفیت می توانند حداکثر 8 خط شهری و 24 خط داخلی را مدیریت کنند.
برخی از مدل های این دستگاه به صورت خودکار دارای سه نوع تلفن گویا همراه با راهنمای صوتی می باشند. از طرف دیگر سانترال های پرظرفیت دارای قابلیت های بیشتری هستند و همچنین می توانند خطوط بیشتری را مدیریت کنند .
سانترال پاناسونیک از انواع بسیار پرکاربرد است که دارای سه نوع تلفن سانترال از جمله سانترال TDA، سانترال TDE و سانترال های NS می باشد.
راهاندازی یک مرکز تلفن سانترال، قابلیتهای زیادی را در اختیار مدیران کسب و کار قرار میدهد. از جمله مهمترین مزایایی که با استفاده از سانترال پاناسونیک به دست میآورید، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مدیریت کامل تماسها با استفاده از کدهای قابل برنامهریزی: با استفاده از این کدها میتوانید تماسهای خارج از مجموعه را به دلخواه مسدود کنید.
آسانتر شدن ارتباطات داخل مجموعه: با راهاندازی مرکز تلفن سانترال، میتوانید تماسهای داخل مجموعه را با بهترین کیفیت و البته به صورت رایگان، فراهم کنید.
راهاندازی اپراتور گویا: این قابلیت باعث میشود که هیچ تماسی را از دست ندهید. زیرا تمامی تماسها در یک صف انتظار قرار گرفته و به نوبت پاسخ داده میشوند.
سفارشی کردن پیام خوشآمد گویی برای کسب و کار خود: با استفاده از تلفن سانترال پاناسونیک میتوان صدای دلخواه خود را برای خوشآمدگویی ابتدایی و راهنمایی کاربر ضبط کنید.
دستگاههای سانترال پاناسونیک از کیفیت و دوام بسیار خوبی برخوردار هستند. اما ممکن است بر اثر عواملی همچون استفاده نادرست و یا افزایش طول عمر مصرفی. اختلالاتی در عملکرد آنها به وجود آمده و نیازمند تعمیرات شوند. از مهمترین خرابیهای دستگاه سانترال پاناسونیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1.خرابی پاور
2.ورود آب به داخل دستگاه و وارد شدن آسیب به برد اصلی
3.از کار افتادن کارت خط شهری
4.از کار افتادن کارت کالر آیدی
واحد تعمیرات ایمن اندیشان خزر، با استفاده از قطعات اورجینال و همچنین کادر فنی متخصص و باتجربه، انواع دستگاههای سانترال پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن تعمیر مینماید.
به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال و تلفن سانترال در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست. در ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:
برای آشنایی با انواع دوربین های دیگر با ایمن اندیشان خزر همراه باشید.
ایران، مازندران، آمل سبز میدان مجتمع میرداماد طبقه دوم واحد 2